28 mei 2010

Sperwer (van dichtbij)

Allemaggies, wat ik nu heb meegemaakt: rechtstreeks vanuit mijn luie stoel vrij zicht op een sperwer met prooi. Zittend op ca. 3 meter van mij vandaan op de schutting van het terras.
De prooi was in eerste instantie grijs en geveerd, maar allengs vlogen de veertjes in het rond en werd het grijs steeds meer rood.
Twintig minuten heeft deze show geduurd en toen vond de sperwer het welletjes.
Van zo dichtbij, hoe vaak komt dat voor... Maar ik ben in ieder geval heel wat bijzondere foto's rijker:








Gewoon te mooi om waar te zijn. Fantastich!

5 opmerkingen:

Godelieve zei

Hard en mooi tegelijk, dit van zo dichtbij te kunnen bekijken.
En prachtig op de foto gezet!

Jeany zei

wauw, wat bijzonder, ik vind sperwers pracht vogels, maar zie ze liever geen lief klein musje oppuzzelen, :))prachtige foto's, ohja, kom via dimphie even hier langs, mijn naam is Janine. doeiii

Yvonne zei

Hallo Arjan,
Van binnen had je een heel bijzonder zicht op buiten, geweldige buitenkans!
Groetjes van Yvon (via Dypmhie's blog)

Anneke zei

Met zachte dwang naar hier geleid door D :)
Wat een mooi maar wel beetje wreed schouwspel waar je getuige van was, het recht van de sterkste zeker..Supermooie foto's! Ook een leuke blog waar de liefde voor de natuur/buiten vanaf straalt!

natuurlijk-rijk zei

Heel bijzonder om dat van zo dichtbij te kunnen aanschouwen.