17 oktober 2010

Grote stern

Eindelijk weer op Ameland, ik heb de pont verlaten en fiets onder de dijk langs richting Hollum. Mooie vergezichten maken mijn tocht een eitje. Op het wad zie ik eidereenden, bergeenden en scholeksters en hoor veel vogelgeluiden boven mijn hoofd.
Ik fiets verder, langs het reddingsbootstation van Ballum en als ik mijn oren spits hoor ik in de verte al het gekrijs van meeuwen. Het gekrijs wordt luider en luider en dan ben ik er: een stuk begroeid strand vol kokmeeuwen en grote sterns.


Heerlijk zo'n bad, moet ik meer doen...


Maar ik heb niet zoveel tijd...


Dus ik ga maar weer...


Want het kroost moet ook verder...

Ik moet wel uitkijken waar ik ga zitten, het liefst ter hoogte van de grote sterns.
De kokmeeuwen maken teveel lawaai en vliegen laag over je heen.
En de grote sterns, je blijft kijken en genieten. Ik moet helaas verder, m'n rondje afmaken en weer naar de boot. Maar hier kom ik zeker nog eens terug.

Geen opmerkingen: